Má hlavní anglický slovník někdy nesprávně napsaný název položky?

Má hlavní anglický slovník někdy nesprávně napsaný název položky?

I přes moje upřímné úsilí jsem našel žádnou zdokumentovanou instanci názvu nesprávně zadaného textu (definovaného slova), který se někdy objevil v široce rozeslaném anglickém slovníku, který není generován uživatelem. (Já jsem ještě pořád skeptický, že se to nikdy nestalo, proto prosím, ukažte mi špatně plné masy.) Nedostatek chyb v široce rozšiřovaných slovnících je pravděpodobně kvůli extrémně přísným procesním slosům před jejich zařazením, stejně jako masivní přenesení z roka na rok slovní databáze, což znamená, že pouze prvních pár edic daného slovníku může být náchylné k takovýmto typům.

Například podle Merriam-Webster, předtím, než slovo je zahrnuto do jejich slovníku, je nejprve identifikován editorem a vstoupil do rozsáhlé databáze citací, která obsahuje slovo s běžným pravopisem spolu s příklady jeho použití a informace o kde byl nalezen. Databáze, nazývaná korpus, dnes obsahuje ohromující 70 milionů potenciálních slov. Pouze slova, která jsou dostatečně široce používána po dostatečně dlouhou dobu, jsou zralá pro zařazení.

Dokonce i tehdy nebude slovo ve slovníku uvedeno, dokud jeho příslušný segment nevychází pro kontrolu týmem redaktorů a definitorů (kteří mají také slovo, v němž zůstanou citace, stejně jako by mělo být přidáno něco jiného).

Takže vzhledem k tomu, že všichni lidé, kteří se dívají na každou novou položku a zkoumají ji, by bylo pozoruhodné, že má pravopisné jméno ve vstupním názvu.

Nicméně, k chybám je člověk, a dokonce zavedené slovníky byly ukázaly (výjimečně zřídka) dělat jiné druhy chyb. Například ve verzi 1934 Websterův nový mezinárodní slovník, úplně vymyslené slovo, dord, byl uveden na straně 771:

dord (důrd), n. Fyzika & Chem. Hustota.

Překvapivě tento záznam zůstal nepovšimnutý až do roku 1939, kdy si to jeden z redaktorů uvědomil dord chyběla etymologie (citace, které poznamenaly původ slova, např. "N.L." pro "Nová latina").

Při dalším vyšetřování to vydavatel zjistil dord pocházel z poznámky poslané chemickým konzultantem, který se zjevně dostal do zmatek s citacemi, které byly sestaveny pro dokončení slovníku. Je třeba poznamenat, že od roku 1880, kdy společnost Webster zahájila svůj citační systém, byla každá citace umístěna také na kartě s rozměrem 3 × 5 palců, což je shoda, která byla zaslána chemikou, která četla:

D nebo d, kont. / Hustota

Bylo nakonec odhaleno, že poznámka měla zvýšit zálohu D zkratky (které v chemii zahrnují "hustotu"), a že "účet" měl upozornit písaře na to, že by existovaly další takové záznamy pro D zkratky.

Blame byla položena na nohou několika redaktorů, z nichž první měl označit písmeno "nebo" v chemické poznámce za kurzívu (a která by v ideálním případě identifikovala, že D a d byly zkratky); místo toho udělala kardinální hřích, že umístil vlnitou čáru pod celou "D nebo d"; vlnitá čára pod písmeny nebo slovem znamenala, že všechno nad ním mělo být uvedeno tučně. Pochopitelně pak písař, jehož úkolem bylo psát tak, jak byla pověřena, bylo oprávněné psát dord.

Pozoruhodně se to stalo druhým kolem zpracování stylistů / typistů, kdy druhý stylista překonal "účet" a nahradil "n." Za podstatné jméno. V neznámém okamžiku někdo dal jinou výslovnost.

Krátce po zjištění chyby pět let poté, co se to stalo do slovníku, dord byl odstraněn a "hustota, Fyzika"Byl přidán D zkratky.

Webster nebyl jediný významný slovník, který měl někdy na sobě vajíčko na chybě. V roce 2010 profesor z Vysoké školy technologické v Brisbane v Austrálii zjistil, že Oxfordský anglický slovník má chybnou definici slova sifon.

Nejprve vložen do OED celou cestu v roce 1911, sifon byl definován v roce 2010 jako:

Trubka z trubice nebo skla, kovu nebo jiného materiálu ohnutá tak, že jedna noha je delší než druhá a používá se pro odvádění kapalin pomocí atmosférického tlaku, který tlačí kapalinu kratší nohou a přes ohyb v potrubí .

Chyba samozřejmě spočívá v tom, že tlak netrhá tekutinou, ale spíše podle slov Dr. Stephena Hughese, který zjistil chybu:

to je gravitace která pohybuje tekutinou v sifonu, přičemž voda v delším směrem dolů vytahuje vodu kratší rameno.

Poté, co byli upozorneni na svou chybu, redaktoři OED poznamenali, že chyba přetrvávala od roku 1911, ale že v nejméně jedné verzi, vydání z roku 2005, správně identifikovali roli gravitace v procesu. Nebyl vysvětlen důvod, proč byly v pozdějších verzích změněny.

Zanechte Svůj Komentář